„Én még sose csináltam ilyet” – mondhatja Amber Midthunder, a Novokain című akcióvígjáték női főszereplője. Mármint eddig nem alakított romantikus hősnőt, pedig van már mögötte pár fontos szerep. Ezek közül kiemelkedik a nagy kritikai és közönségsikert aratott Préda, ahol magával a földönkívüli Ragadozóval szállt szembe, ráadásul túl is élte a mások számára oly végzetes találkozást.

Maga a hangszerek királynője, az orgona tart egész napos audienciát az idei Budapesti Tavaszi Fesztiválon. Az Orgonatúra a hangszercsalád számos arcát, stílusát hivatott bemutatni neves művészek és unikális produkciók segítségével.
Március 23-án tehát nem csupán a Művészetek Palotája orgonájával ismerkedhetnek az érdeklődők, de a dzsesszrajongók kedvencét, a Hammond orgonát is hallhatják majd, nem is akármilyen tolmácsolásban.
Két dolog sosem változik Dr. Lonnie Smithszel kapcsolatban: az emblematikus turbán és az összetéveszthetetlen dinamikájú orgonajáték. A Hammond-orgona mesterének senkiével össze nem téveszthető játékára George Benson figyelt fel annak idején – hamarosan pedig az egész világ Dr. Smith lába és pedáljai előtt hevert. Azon túl, hogy dalai saját jogukon is a dzsessztörténet klasszikusai közé emelkedtek, Dr. Lonnie Smith a popzenének is szerves részévé vált, hiszen dallamai, motívumai hangmintákként keltek új életre a kilencvenes évektől a hiphop-producerek kezei alatt.
A Lonnie Smith Trió (a másik két tag: Jonathan Kreisberg – gitár, Jamire Williams – dobok) budapesti fellépése ily módon nem csupán a dzsessz szerelmeseinek kínál felbecsülhetetlen élményt, de mindenkinek, aki kíváncsi egy darabka könnyűzene-történetre. A trió legújabb lemeze (The Healer) nemrég jelent meg a Smith hetvenedik születésnapjára létrehozott saját kiadó, a Pilgrimage égisze alatt – ebből is kapunk majd ízelítőt a Művészetek Palotájában.