Megkezdődött Szabó Márton István első nagyjátékfilmje, a Zajkapitány 23 napos forgatása. A jeleneteket többek között olyan ikonikus budapesti helyszíneken rögzítik, mint az A38 hajó és a Turbina. Az abszurd humorú vígjáték egy „időskori” felnövés történet, melyben egy, a rég elvesztett fiatalságához ragaszkodó, hetvenes éveiben járó DJ kénytelen szembenézni azzal, hogy hamarosan meg fog süketülni. A Zajkapitány miközben bevezeti a nézőt a budapesti alternatív zenei világba, a generációk közötti kapcsolódásról is beszél.

A Hétfő esti jazz harmadik őszi koncertjén a szaxofonos Dresch Mihály mutatja meg, milyen is az, amikor megtalálja a kötöttség és szabadság harmóniáját. November 9-én kvártetjével kiegészülve hallhatjuk egy teljes ember muzsikáját a Müpában.
Dresch Mihály a világ legnagyobb zeneművészeihez hasonlóan soha nem dönti el előre pontosan, mit és hogyan fog játszani a színpadon. Ez igazán csak a koncert adott pillanatában dől el. A szaxofonos-fúvóshangszeres művész sokak szerint a bartóki népzeneszemlélet egyik legközvetlenebb folytatója a 21. században, de stílusában ennél többről van szó. A Kárpát-medencei „tiszta forrás” muzsikája szinte kézen fogva jár az afroamerikai zenei dialektusokkal, főleg a szvinggel, a boppal, és hangulati töltetében a blueszal is.
Dresch számos rangos fesztiválra és jazzklubba kapott meghívást, fellépett többek között a Jazz & Wine Festival-on Olaszországban, a Festival Jazzcb-n Franciaországban, a Jazz Brugge fesztiválon Belgiumban, a London Jazz Festival-on, a JazzFest Wien-en, a párizsi New Morning klubban. Pályafutása során olyan neves előadókkal lépett színpadra és készített felvételeket, mint John Tchicai, Archie Shepp, Roscoe Mitchell, Chico Freeman, Lee Konitz, David Murray és Dewey Redman. Bár Dresch Mihály zenéjében egyedi, otthonos környezetre leltek a magyar népzene hangszerei: maga szívesen játszik különböző pásztorfurulyákon, zenekarában pedig jól szól a cimbalom és a hegedű is. Utóbbin ezúttal fiatal művész mutatkozik be a zenekarvezető oldalán. Bakai Márton 1984-ben született Esztergomban, az Egressy Béni Konzervatóriumban 2006-ban végzett, majd az ELTE BTK Zenei Tanszéken folytatta tanulmányait. Pályája elején járva máris számos világzenei és népzenei formáció alapítója, közreműködője.
A november 9-i koncert egyik apropója, hogy idén jelent meg kvartettjének legújabb sorlemeze, a Ritka madár. A Dresch-zene alapját továbbra is a jellegzetes, kopogós ritmusszekció alkotja. A kiváló zenészek hangszerein Dresch irányítása alatt mélyen emberi, a rejtett érzelmeket nagyon magas művészi szinten megfogalmazó muzsika csendül fel, amelynek befogadása katartikus élmény.