A magyar filmek és filmkészítők egy lépéssel közelebb kerültek az Oscar®-díjhoz: a Friss Hús Budapest Nemzetközi Rövidfilmfesztivál – Magyarországon elsőként – felkerült az Oscar®-kvalifikáló fesztiválok listájára.
E decemberi estén egy valaha volt kitűnő klubsorozat, a Welcome to the Jungle éled fel a tetszhalálból, hogy többé-kevésbé havi rendszerességgel jelentkezzen az A38 Hajón. A Welcome Back to the Jungle fókuszában az elektronikus zene határait feszegető produkciók, illetve a modernebb jungle alapú zenék állnak. Első alkalommal masszív breakcore zúzdára lehet számítani egy keleti- és egy nyugati-parti amerikai úriember jóvoltából.
A kortárs elektronikus szcénában kevesen varázsoltak össze akkora életművet harmincéves korukra, mint Miguel Trost Depedro, azaz Kid606. A Venezuelában született művész már kora ifjúkorától fogva Kalifornia lakosságát sokkolja erős punk- és metál-hatások alatt álló produkcióival. Vad, kísérletező attitűdje végigkísérte egész pályáját, így aztán igazán nehéz lenne bármilyen stílusirányzat skatulyájába betuszkolni. Minimáltechnótól gabbáig, kifordított, darabokra szerelt rhythm and bluestól noise rockig, punktól IDM-ig, hiphoptól breakcore-ig bármit elemi természetességgel kotyvaszt össze. A végeredmény: eklektikus, mégis egységes lemezek sokasága, melyek a széna legjobb és leginkább innovatív kiadóinál jelentek meg. Kid606 mindenütt aratott, a Mille Plateaux-tól Mike Patton Ipecac-jéig (a 2000-ben megjelent Down with the Scene-en Patton is énekelt egy számot). A számtalan album, és legalább három saját címke (Tigerbeat6, Tigerbass, Shockout) mellett rengeteg remixre is volt ideje hősünknek, trófeáinak listája rá jellemzően változatos: az N.W.A., Amon Tobin, Peaches, a Super Furry Animals, a Depeche Mode, Dälek, Ellen Allien is rendelt tőle feldolgozást. Emellett nagy hatású úttörője a mashup-kultúrának, úgyhogy igazán nehéz olyan szegletét találni az elektronikus színtérnek, ahol ne találkoznánk Kid606 nevével. A fáradhatatlan munkamániához és állandó kísérletezéshez jókora adag (ön)iróna is társul, ezért aztán Kid606 sohasem vált öncélú experimentalistává, a munkáiban és szettjeiben rejlő humor és szellemesség végtelenül szórakoztatóvá teszi zúzós produkcióit.
Az ohiói születésű, jelenleg Washingtonban élő Lynn Standafer, azaz Enduser boldogult ifjúkorának két meghatározó élményét, a hardcore hihopot és a korai jungle ritmusokat gyúrogatja össze egyetlen letaglózó erejű eleggyé. „KRS-One, a Skinny Puppy és Photek zabigyereke”, ahogy magáról mondja, a kortárs breakcore-színtér egyik legkérlelhetetlenebb ritmusharcosa kőkemény r'n'b- és jungle-alapokra pakol éteri énekhangokat és hosszan elnyúló szintiszőnyegeket. Enduser jelenleg a kortárs zene egyik legnagyobb, de mindenképp leginkább kísérletező kedvű basszusgitárosával, Bill Laswell-lel készít közös albumot, a stúdiózás és a megjelenés közötti rövidke időt európai turnézással töltve.
A kétezres évek eleje óta aktív Enduser lemezei elsősorban saját labeljénél, a sokatmondó nevű Sonicterrornál jelennek meg, miközben leigazolt a kísérleti elektronika egyik legsokoldalúbb kiadójához, a berlini Ad Noiseamhoz.