Megkezdődtek az Úri muri, megazisten! című új magyar mozifilm forgatási munkálatai a Nemzeti Filmintézet fóti stúdiójának kültéri díszletében. A játékfilm Móricz Zsigmond híres regényének feldolgozása Vidnyánszky Attila rendezésében, amely 43 napon át forog egészen július végéig. A forgatási helyszínek között lesz Debrecen, Fót, a hortobágyi puszta és tanyavilág, valamint Dömsöd, Kunpuszta és Szabadszállás is. A főszerepben Berettyán Sándor.

2010. március 25-én 18 órakor nyílik a Léna & Roselli Galéria saját gyűjteményéből rendezett kiállítása, mely a vizuális reprezentáció egyik sokáig elhanyagolt, de napjainkban újra fontossá vált műfajára – az akvarellfestészetre hívja föl a figyelmet.
"Az akvarell és a vele együtt használható anyagok változatos megoldásokat tesznek lehetővé, a művész szándékának megfelelően. A könnyedség, a közvetlen kifejezőerő amit ezzel az anyaggal el lehet érni,a reneszánsz korának mesterei óta a mai napig fontossá teszi. Albrecht Dürertől kezdve Edward Hopperig számos nagy művész alkalmazta ezt a technikát.
A galéria több száz grafikai lapjából történt válogatás az embercentrikusság jegyében született művekre koncentrál. Hat művész hatféle verziójának együtteséből láthatunk egyféle tablót, amely jelen korunk emberének speciálisan korhoz kötött, de ugyanakkor általános állapotáról, helyzetéről tudósít. A kiállítás központi képe Marlene Dumas Faceless című műve. A világhírű, nagyon befutott művésznő egyik legjellemzőbb papírra készült képének térdelő figurájához hasonlóan a kiszolgáltatottság, a titokzatosság aurája jellemzi Csurka Eszter vízbezárt nőalakjait is. Király Gábor intenzív színvilágú képein különféle hétköznapi tevékenységekkel foglalkozó erőteljes, túlélő típusúnak beállított, de nem feltétlenül könnyű életű alakokkal találkozunk. Bukta Imre finoman és szellemesen dokumentált szocio-portréin az ember és a környezet szétválaszthatatlan szimbiózisával szembesülünk. Szikora Tamás munkásságának két ritka korai darabját láthatjuk.
Két tradicionális téma, a tanulmányrajz és a művész műtermének képe az ábrázolás tárgyai. Halász András festményein a koncepció és a képi megjelenítés azonos érvénnyel vannak jelen. A jelenlét és a távollét filozófiai problémájának egyik lehetséges legegyszerűbb és nagyon cool megfogalmazását látjuk." - Bognár Tünde, művészettörténész