Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Marion Cotillard a Piaf című filmben nyújtott lenyűgöző játékának köszönhetően a világ 2007-ben ismét a legnagyobb francia sanzonénekesnő lábai előtt hevert. Talán nem tudja mindenki, hogy az Édith Piafot megformáló Oscar-díjas alakításhoz Jil Aigrottól kölcsönözte a hangszálait.
Az ismeretlenségből előbújó cannes-i énekesnő saját Piaf-lemezének kiadása óta járja műsorával a világot. Koncertjeit olyan vastaps és ováció kíséri, amelyet egykor példaképe is megtapasztalhatott. Október 15-én a Müpában kel életre a Kisveréb világot meghódító hangja.
„A repertoár Piafé, de úgy tűnik, ez a művész is csak a közönségének él. Egyszerűen, őszintén, zsigerből kezd énekelni, és a termen borzongás fut végig. Amikor Jil a „Non, je ne regrette rien-t” énekli, a közönség egy emberként áll fel, és kezd tapsolni. Igazi ováció!” – írja az énekesnő fellépéseiről szóló lelkesült kritikák egyikének szerzője. Ahogyan nagy elődjének felfedezéséhez is szükség volt egy kis szerencsére és néhány pártfogóra is, úgy Jil Aigrot-ból sem vált egyik pillanatról a másikra Piaf „hivatalos hangja”.
Az Algériában született Jil Aigrot Cannes-t, a mediterrán tengerpart kultúrától, zenei és színházi élettől pezsgő városát választotta lakóhelyének, ahol főként musicalekben, zenés vígjátékokban szerepelt. A nagy sikerű Piaf-film elkészítése előtt néhány évvel kezdte el foglalkoztatni a nagy sanzonénekes élete, és nemsokára elhatározta, hogy egyszer az ő dalaival lép színpadra. Ha azonban nem énekel el pár taktust Ginou Richer, Piaf titkárának könyvbemutatóján, talán soha nem hívják el a film több ezer jelentkezőt vonzó válogatására, és soha nem ismerhetjük meg tehetségét.
Sikerének története is bizonyítja, hogy karrierje mögött nem a showbiznisz gépezete áll, és nem egy tudatosan felépített Piaf-epigont próbálnak a közönségre erőltetni. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy Jil Aigrot tervei szerint más műfajokban, a jazzben és a bluesban is kipróbálja majd különleges hangját. Addig azonban „A szerelem szavai” című Piaf lemezének sanzonjait énekli, és október 15-én végre a Müpa hangversenytermében is megtapasztalhatjuk, hogy milyen az a produkció, amely nem csak a francia közönséget, de a szigorú francia sajtót is levette a lábáról.