Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
Halász András, a hetvenes évek progresszív szellemű művészeti élet egyik vezető figurája Budapest fürdőváros címmel tart kiállítást június 30-tól szeptember 16-ig az N&n Galériában.
Halász András festőművész, a budapesti Magyar Képzőművészeti Főiskolán diplomázott festő és képgrafika szakon 1976-ban. A hetvenes években a magyarországi progresszív szellemű művészeti életnek volt a vezető figurája. Már a főiskolai években szervezője volt a rózsa-kör elnevezésű avantgárd csoportosulásnak, amely a rózsa eszpresszóban tartott fluxus jellegű bemutatókat. a főiskola elvégzése után sokféle műfajt kipróbált, fotogramokat, grafikákat, konceptuális munkákat készített és performance-okat rendezett, rendszeresen szerepelt alternatív klubokban, művelődési házakban, valamint magánlakásokban rendezett kiállításokon. Első egyéni kiállítására a székesfehérvári ifjúsági házban került sor 1978-ban, ahol fotóit és fotógramjait az érdek fogalma köré rendezve mutatta be. Ugyanebben az évben a Bercsényi Klubban Károlyi Zsigmond festőművésszel közösen hiány címmel rendezett filozofikus tartalmú environmentet. 1979-ben vallás címmel egy háromrészes kiállítás- és performance-sorozat keretében szintén fotogramokat mutatott be. ez utolsó magyarországi kiállítása is volt egyben, még abban az évben először Párizsba majd New Yorkba emigrált.
New Yorkban kezdett el igazán festészettel foglalkozni. 1982-ben elnyerte a PS 1 nemzetközi művészház kétéves ösztöndíját, amely az ösztöndíj mellett műtermet és rendszeres bemutatkozási lehetőséget is biztosított. a kilencvenes évek elején a játék, a szerencsejáték, mint konkrét élmény és mint világ-modell vagy sorsmetafora több művének meghatározó témája volt. Computer-grafikai sorozata a szerencsejátékban rejlő, a valószínűségre és a véletlenre vonatkozó matematikai-fizikai-filozófiai összefüggések képi megjelenítése volt.
Egész más formában jelent meg a játék témája a biliárd-festményeken. Egy olyan új festői koncepciót valósított meg, amelyben a valóság és annak ábrázolása alig választható el egymástól: a biliárdasztal méretű, zöld biliárd-posztóra festett képsor hol a jelen időben történő valóságos biliárd-játszma közvetlen lenyomatának, hol a játék expresszív képi ábrázolásának tűnik.
Egyetemi évei előtti katonaélményeire emlékezett a keki színű pokrócokra festett alvó katonák-sorozattal. Ezt a témát computer-grafikában és egy önéletrajzi dokumentumregényben is feldolgozta, New York is My Vietnam címmel. művei több New York-i galériában szerepeltek, többek között azokban az east village-i galériákban, amelyek a nyolcvanas években a legprogresszívebb, legfrissebb irányzatokat mutatták be.
1995-ben a budapesti Ernst Múzeum rendezte meg Retrospektív kiállítását, amelyen a korábbi munkák mellett új festmények is szerepeltek.
A kilencvenes évek végétől festészetéből fokozatosan elhagyja a koncepciót, tartalmat és a tiszta festői látványra koncentrál. 1997-től számítható máig tartó legújabb, csendéletek-periódusa. környezetében található hétköznapi, közönséges tárgyakból állítja össze szikár kompozícióit. Új képeit a New York-i D.U.M.B.O. elnevezésű, a Brooklyn-híd környéki új művésznegyedben bérelt műtermében kezdte festeni és ugyanitt mutatta be őket az ún. open studios keretében.
2002 óta a Halász András Antwerpenben és Budapesten él, legújabb képei főleg ezen a két helyen láthatóak. Jelenleg a budapesti Magyar Képzőművészeti Egyetemen tanít festészetet.